ارتقا رتبه SJR بولتن انجمن ریاضی ایران از Q3 به Q2

بر اساس رتبه‌بندی منتشر شده SJR (SCImago) در سال ۲۰۲۳، بولتن انجمن ریاضی ایران(BIMS) رتبه Q2 را در زمینه ریاضیات کسب نموده است. رتبه Q2 بهترین رتبه ای است که بولتن تاکنون در این رتبه بندی کسب کرده است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه وب زیر مراجعه فرمایید.

https://www.scimagojr.com/journalsearch.php?q=15900154754&tip=sid&clean=0

این پیشرفت بازتاب کیفیت بالای تحقیقات و تعهد نویسندگان، داوران و اعضای هیئت تحریریه مجله است. از همه کسانی که در این موفقیت نقش داشته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

 

دستاوردها و فعالیت‌های اخیر

بنیانگذاری (و اهدا نخستین) جایزه بهترین مقاله بولتن (جایزه سیاوش شهشهانی): این جایزه برای تقدیر از مقالات شاخص در این مجله در سال ۲۰۲۳ بنیانگذاری شد و بطور سالیانه اهدا می‌شود.

مجموعه‌های ویژه: مقالات برگزیده برای جوایز در مجموعه‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند که نتایج برجسته ریاضیات را که در این مجله منتشر شده اند به نمایش می ‌گذارند.

عدم وجود مقالات معوق: با حذف تمام مقالات معوق، از این پس مقالات پذیرفته‌شده طی چند هفته پس از پذیرش منتشر می‌شوند. پیش از این بازه زمانی بین پذیرش مقالات تا زمان چاپ آنها بیش از یک سال بوده است.

کاهش زمان ارسال تا پذیرش: میانگین زمان از ارسال اولیه تا پذیرش نهایی اکنون به کمتر از ۵ ماه رسیده است که نشان‌دهنده تعهد اعضای هیئت تحریریه به پیگیری مستمر در فرآیندهای داوری است.

افزایش ضریب تاثیر: ضریب تاثیر بولتن به طور پیوسته افزایش یافته است که نشان‌دهنده تأثیر روزافزون تحقیقات منتشر شده است.

برگزاری وبینار برای مقالات چاپ شده: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سری وبینارهای مجله را از تابستان آغاز کنیم. امیدواریم که این سری وبینارها به تبادل دانش و بحث‌های علمی کمک شایانی کند. نسخه ضبط شده وبینارها در صفحه مجله قرار داده خواهد شد.

مشتاقانه منتظر ادامه انتشار تحقیقات برجسته ریاضی و ارتقای بیشتر جایگاه بولتن انجمن ریاضی ایران در جامعه علمی هستیم.

مجید گازر

سردبیر بولتن