اطلاعیه کمیته انتشار کتاب انجمن ریاضی ایران

جهت کمک به ارتقای علمی جامعه ریاضی (به ویژه دانشجویان) کشور، شورای اجرائی انجمن ریاضی ایران تصمیم گرفته است که سایتی را وابسته به این انجمن تأسیس نماید و کتاب‌های ریاضی معتبر را در آن سایت قرار دهد تا دانشجویان و سایر علاقه‌مندان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. در این راستا، اعضای هیئت علمی محترم گروه‌های ریاضی کشور می‌توانند کتاب‌های ارزشمند خود را تحت شرایط زیر در اختیار کمیته انتشار کتاب انجمن ریاضی ایران به مدیریت سرکار خانم دکتر فائزه توتونیان قرار دهند:

  • کتاب‌های ترجمه یا تألیف شده که قبلاً توسط مراکز علمی دانشگاهی چاپ شده‌اند: برای این نوع کتاب‌ها نویسندگان محترم درصورت تمایل می‌توانند با کسب اجازه مکتوب از ناشر پیشین، پی‌دی‌اف کتاب مورد نظر را در اختیار انجمن ریاضی قرار دهند تا پس از بررسی به طور الکترونیکی به صورت رایگان یا با قیمت ناچیز منتشر شوند.
  •  کتاب‌های ترجمه شده و یا تألیف شده جدید: برای این نوع کتاب‌ها نویسندگان محترم می‌توانند پی‌دی‌اف کتاب کامل خود را در اختیار انجمن ریاضی قرار دهند. این کتاب‌ها پس از گذراندن ارزیابی علمی توسط انجمن، به یک ناشر معتبر برای طی مراحل لازم انتشار کتاب (کاغذی یا الکترونیکی)، همراه با اجازه درج لگوی انجمن بر جلد کتاب، معرفی می‌گردند. کلیه هزینه‌های انتشار از جمله تایپ و صفحه‌بندی، طراحی جلد، دریافت شابک، دریافت مجوزهای قانونی، ویراستاری علمی و ادبی، و چاپ بر عهده مؤلفین و مترجمین و یا ناشر معرفی شده (طبق قرارداد بین نویسندگان و ناشر) می‌باشد.

اعضای محترم هيئت علمی گروه های علوم رياضی در صورت تمايل می توانند فايل پی دی اف(با شفافيت کافی) کتاب های چاپ شده همراه با اجازه کتبی ناشر، و يافايل پی دی اف کتاب جديدخود راجهت اقدامات بعدی از طريق آدرس ايميل  iranmath@ims.ir   در اختيارانجمن رياضی ايران قرار دهند.