هفتصد و هفتمین شب از سلسله شب‌های مجله بخارا با همکاری مؤسسه نگارستان اندیشه، خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن ریاضی ایران اختصاص دارد به دکتر مهدی بهزاد. در این نشست که روز یکشنبه سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود،   از شما برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید.

 در این نشست استادان سیدمصطفی محقق داماد، رضا داوری اردکانی، عبادالله محمودیان، مگردیچ طومانیان، علیرضا ملایی توانی و علی دهباشی سخنرانی خواهند داشت و از کتاب «دکتر مهدی بهزاد در صحنۀ ریاضیات» که مشتمل بر زندگی و کارهای علمی اوست رونمایی خواهد شد.

دکتر مهدی بهزاد زادۀ اردیبهشت ۱۳۱۵ در شهر یزد، چهره ماندگار ریاضیات کشور و یکی از پیشگامان در نظریه گراف است. او از مؤسسان انجمن ریاضی ایران و نخستین دبیر فرهنگستان علوم ایران در دهۀ پنجاه خورشیدی است که در دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی، میشیگان، و ام آی تی  تدریس کرده است. او در تدوین نخستین نقشۀ علمی کشور که نیم قرن قبل در فرهنگستان علوم ایران طراحی شده، نقشی محوری داشته است. مهدی بهزاد اولین استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف و از چهره‌های ماندگار کشور است.

نشانی: خیابان نجات اللهی(ویلا)، چهار راه ورشو، ضلع جنوبی پارک ورشو،  سالن فردوسی.