سخنرانی رییس انجمن در افتتاحیه پنجاه و چهارمین کنفرانس ریاضی کشور

 سلام عرض می‌کنم خدمت همه شرکت کنندگان محترم ۵۴مین کنفرانس ریاضی کشور. این اولین کنفرانس سالانه انجمن است که بعد از دوره کرونا برگزار می‌شود. لازم می‌دانم از ریاست محترم دانشگاه زنجان جناب آقای دکتر بازرگان و هیئت رئیسه محترم این دانشگاه، دبیر کنفرانس جناب آقای دکتر مرصعی، دبیر اجرایی جناب آقای دکتر کاظمی، دبیر علمی جناب آقای دکتر شکری، اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی و نیز حامیان کنفرانس صمیمانه تشکر نمایم.

موفقیت‌های انجمن مرهون حمایت و همکاری شورای اجرایی کنونی، روسا و اعضای شورای اجرایی ادوار پیشین، اعضای هیئت تحریریه نشریات انجمن، اعضای کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف، و همکاران ما در دفتر انجمن ریاضی ایران، به ویژه سرکار خانم اکرم صادقی، بوده است. انجمن در مجموعه وسیعی از حوزه‌های مرتبط فعالانه شرکت کرده است و به ارائه پیشنهادات و راهکارهای سازنده به مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش همت گماشته است. مجموعه فعالیت‌های انجمن در حوزه‌های آموزش مدرسه‌ای و دانشگاهی، پژوهش، عمومی کردن ریاضیات، بانوان ریاضیدان، نشریات انجمن، ارتباط با صنعت، ارتباطات بین‌المللی، برگزاری مسابقه ریاضی دانشجوی کشور، جوایز انجمن، انتشار کتاب، شبکه‌های اجتماعی و صورت گرفته است که شرح آن در گزارش رئیس انجمن به مجمع عمومی به استحضار اعضای انجمن و دوستداران ریاضیات خواهد رسید.

لازم می‌دانم روی دو مورد تاکید نمایم:

۱. نشریات انجمن با تلاش‌های سردبیران آن جناب آقایان دکتر مجید گازر، دکتر سعید مقصودی، دکتر علیرضا عبداللهی و دکتر داود خجسته از جهات گوناگون مانند حذف زمان انتظار چاپ مقالات پذیرفته شده، افزایش سطح کیفی مقالات، به‌روزرسانی شماره‌های مجله، و حضور در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی ارتقا یافته‌اند.

۲. انجمن یک سازمان مردم نهاد یا به اصطلاح NGO است و بر این اساس با تلاش بسیار، کمک‌های مالی خوبی از صنعت، سازمان‌ها و در سال جاری جذب کرده‌ایم که بسیاری از مشکلات مالی انجمن را حل کرده است. اینجا لازم است از همه حامیان حقیقی و حقوقی انجمن سپاسگزاری نمایم.

نکته دیگر اینکه روسا و اعضای شورای اجرایی در همه دوره‌ها و نیز همه دوستداران انجمن داوطلبانه و بدون چشمداشت، وقت و انرژی خود را از سال ۱۳۵۰ برای انجمن صرف کرده‌اند. اکنون که در آستانه انتخابات جدید شورای اجرایی انجمن هستیم، از همه دلسوزان و دغدغه‌مندان انجمن و به خصوص همکاران جوان دعوت می‌کنم که طبق آیین نامه انتخابات، نامزدی شورای اجرایی دوره بعد را قبول نمایند و سکان هدایت ریاضی را بعد از این دوره شورای اجرائی به عهده بگیرند.

در پایان از طرف برگزارکنندگان پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی در دانشگاه فردوسی مشهد از همه شما برای شرکت در این کنفرانس دعوت می‌کنم.

برای همه شما عزیزان اوقات خوشی را در زنجان همراه استفاده از سخنرانی‌ها و مباحث علمی آرزومندم. متشکرم