جلسه اعضای شورای اجرائی با جمعی از روسای دانشکده ها و مدیران گروه‌ها

روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱، به دعوت رئیس انجمن ریاضی ایران، جلسه‌ای مجازی با حضور گرم جمعی از روسای دانشکده ها و مدیران گروه‌ها تشکیل گردید. در این جلسه بعضی از اعضای شورای اجرائی نیز حضور داشتند و به توصیف اهم فعالیتهای در دست اجرای انجمن و چالشهائی که انجمن با آن درگیر است پرداختند.

در این جلسه آقای دکتر صال مصلحیان، رئیس انجمن ریاضی، به شرح مختصر فعالیت‌های شورای اجرائی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، و ترویج علم پرداختند. وی بر برگزاری با کیفیت سمینارها تأکید و به حضور کمرنگ اعضای هیئت علمی در سمینارهای علمی اشاره کردند. سپس از مسئولین دانشکده‌ها درخواست نمودند تا با اعزام تیم‌های دانشجوئی به مشارکت و تحرک دانشجویان علاقه‌مند در یک فضای رقابتی و انگیزه‌بخش کمک نمایند. وی از روسای دانشکده‌ها تقاضا کردند تا مانند همیشه با معرفی افراد توانمند، فعال، و علاقه‌مند به عنوان نماینده انجمن در دانشگاه‌ها، به گسترش ارتباط بیشتر انجمن با دانشگاه‌ها یاری رسانند.

در این راستا، آقای دکتر خجسته به عنوان سردبیر خبرنامه از نمایندگان انجمن درخواست نمودند که آخرین اخبار دانشگاه‌ها و مقالات عمومی خود را به خبرنامه ارسال نمایند.

سپس خانم دکتر توتونیان به عنوان مسئول «کمیته انتشار کتاب»، نوید راه‌اندازی سایتی برای قراردادن پی دی اف کتاب‌های (ترجمه و تألیف) با کیفیت علمی بالا با هزینه مناسب برای اعضای انجمن و  سایر علاقه‌مندان را دادند.

خانم دکتر ملک که به همراه آقای دکتر کرمزاده مسئولیت «صندوق حامیان انجمن» را دارند از افراد دلسوز برای اهدای کمک‌های مالی خود به انجمن برای گسترش و عمومی سازی و نیز بهبود وضعیت ریاضیات در کشور دعوت به عمل آوردند.

همچنین، آقای دکتر صفاپور به عنوان خزانه‌دار انجمن از مسئولین دانشکده‌ها درخواست نمودند که برای پوشش هزینه‌های انجمن در راستای اجرای برنامه‌های جدید، نسبت به پرداخت حق عضویت حقوقی دانشگاه خود و نیز حق عضویت اعضای هیئت علمی از محل گرنت ایشان اقدامات لازم را معمول فرمایند.

در پایان جلسه حضار به مسائلی از جمله آیین نامه ارتقا، مهاجرت نخبگان و اعضای هیئت علمی، مشکلات اقتصادی-اجتماعی، عدم حضور  بعضی از دعوت‌شدگان در این جلسه، و …  اشاراتی داشتند که در این خصوص رئیس انجمن نکاتی را عنوان کردند.