انتخاب یک عضو کمیته بانوان انجمن در شورای اجرايی انجمن رياضی زنان در آسيا و اقيانوسيه

پس از اينكه در سال ۲۰۱۴ برای نخستین‌بار مدال فيلدز به یک بانوی ریاضی​دان (زنده‌یاد مريم ميرزاخانی) تعلق گرفت، كميته بانوان اتحادیه بين‌ المللی رياضی در سال ٢٠١٥ تشكيل شد. يكی از اهداف آن تشويق بانوان رياضی‌دان جهان به فعاليت​های آموزشی، پژوهشی و اجتماعی بيشتر و ترغيب و حمايت از دختران با استعداد برای تحصيل و تحقيق در رياضيات بوده است.

در اين راستا تشکل​های ریاضی بانوان گسترش یافتند. انجمن​های رياضی زنان در قاره‌ های آمريكا، اروپا و آفريقا تشكيل شدند، اما آسيا و اقيانوسيه چنين انجمنی نداشتند، گرچه در اکثر كشورهای اين دو قاره، تشکل​های رياضی زنان به‌وجود آمده بود. بنابراین، كميته بانوان اتحاديه بین‌المللی رياضی تصميم گرفت اين انجمن را در آسيا و اقيانوسيه نيز تشكيل دهد. لذا با سفيران خود و نهادهای ریاضی در اين ناحيه تماس گرفت و سرانجام با فراخوان در تاريخ اول اوت ٢٠٢٢، اولين مجمع خود را به‌صورت مجازی تشكيل داد. همچنین، اولين شورای اجرایی خود را با پيشنهاد اعضای آن به‌تصويب رساند و به‌دليل فعاليت​های بسيار شاخص كميته بانوان انجمن رياضی ايران، خانم دكتر زهره مستقيم كه سفير CWM در ايران و عضو كميته بانوان انجمن رياضي ايران هستند را به‌عنوان عضو شورای اجرايی انجمن رياضی زنان در آسيا و اقيانوسيه برگزیدند. لازم به‌ذكر است كه در همايش مذكور پيام​های رؤسای انجمن​های رياضی كشورهای عضو، از جمله ایران، نيز ارائه گردید.

انجمن ریاضی ایران این موفقیت را به کمیته بانوان انجمن و به‌​ویژه سرکار خانم دکتر زهره مستقیم، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، تبریک عرض می نماید.