خدمت همه شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه چهل و چهارمین مسابقه ریاضی دانشجویی سلام عرض می‌کنم. هر موقع مسابقات دانشجویی فرامی‌رسد به یاد سیزدهمین مسابقه ریاضی در سال ۱۳۶۸ می افتم که در آن با افتخار عنوان سوم کشوری به من اعطا شد که برای دانشجویی مانند من خیلی انگیزه بخش بود و علاقه مرا به ریاضیات و حل مسائل چالشی افزایش داد. این مسابقات همیشه دانشجویان را به مطالعه ریاضیات ناب سوق می داده است و یکی از روش های ریاضیدانان دلسوز کشور برای شناسایی استعدادهای ریاضی و کمک به شکوفایی آنها بوده است.

    امسال به پیشنهاد و حمایت شورای اجرایی و همت کمیته علمی مسابقه متشکل از آقایان دکتر جواد ابراهیمی، دکتر حمیدرضا دربیدی، دکتر حسام الدین رجب زاده، دکتر عرفان صلواتی، دکترعلی طاهرخانی، و دکتر محمدرضا ودادی و به ریاست آقای دکتر احمدی کاکاوندی، چهل و چهارمین مسابقه ریاضی دانشجویی برگزار شد. ضمن نظارت بر روند مسابقات، روز قبل برای دو ساعت در جلسه این کمیته برای تعیین مدال‌آوران حضور داشتم و دیدم که چطور با دقت و ریزبینی، دوستان ما در کمیته علمی با جدیت تمام، بحث کردند تا با رعایت سطح کیفی و اعتبار مسابقه، برندگان را تعیین نمایند.

    حضور ۲۸ تیم دانشگاهی با ۱۲۲ دانشجو بعد از گذراندن دوره سخت کرونا باعث خوشحالی است. امسال به طور استثنایی شورای اجرایی امکان شرکت دانش آموختگان را جهت بروز و ظهور استعدادهایشان را به علت عدم برگزاری مسابقه در دوره کرونا فراهم نمود و کمیته علمی هم با گشاده رویی زمینه لازم را برای حضور آنها فراهم کرد. تعداد این عزیزان در مسابقه امسال ۲۲ نفر بود.

    امسال شرکت کنندگان در ۱۸ حوزه امتحانی در دانشگاه های سراسر کشور در مسابقه شرکت کردند. بدون شک موفقیت مسابقه مرهون همکاری صمیمانه جمع کثیری از اعضای هیئت علمی و نمایندگان محترم انجمن ریاضی ایران در اقصا نقاط کشور بوده است که از همه آنها سپاسگزارم. سپاس ویژه خودم را به خانم دکتر نسرین سلطانخواه به خاطر توجه و حمایت تمام عیار از انجمن ریاضی تقدیم می کند و مراتب امتنان خود را از همکاران ایشان خانم دکتر زیبا گنجی صفار و خانم دکتر ترانه تجویدی به خاطر تلاش‌های موثرشان در مسابقه دانشجویی انجمن ابراز می نمایم.

    یاور اصلی کمیته علمی، یعنی کمیته مصححان، با دقت همه برگه‌ها را تصحیح نمودند. در این میان اعضای دفتر انجمن، خانم زهرا بختیاری، خانم مولود بیات و به ویژه رئیس دفتر انجمن خانم اکرم صادقی بسیار فعالانه و با درایت به برگزاری مسابقه کمک نموده اند که از همه این عزیزان متشکرم. از ریاست محترم دانشگاه الزهرا، خانم دکتر فریده حق‌بین، که امکان برگزاری مسابقه در این دانشگاه را فراهم نمودند و از بنیاد ملی نخبگان که سخاوتمندانه بخش مهمی از هزینه‌های ما شامل هزینه های جوایز را تقبل نمودند،  به خصوص از آقای دکتر محمد صادق موحد، معاون آینده‌‎سازان بنیاد ملی نخبگان، سپاسگزارم.

    سرانجام، برای همه شرکت کنندگان و به ویژه مدال آوران مسابقه که با شرکت خود به غنای آن افزودند، آرزوی موفقیت های بیشتر از پیش دارم.

محمد صال مصلحیان

رییس انجمن ریاضی ایران