دکتر سوزان ال ویکز به عنوان مدیر اجرایی SIAM معرفی شد

دکتر سوزان ال ویکز به عنوان مدیر اجرایی SIAM معرفی شد.

انجمن ریاضیات صنعتی و کاربردی (SIAM) از مدیر اجرایی جدید استقبال می کند.

انجمن ریاضیات صنعتی و کاربردی (SIAM)  دکتر سوزان ال ویکز (Suzanne L. Weekend)، معاون دانشکده دوره کارشناسی ، و استاد علوم ریاضی در موسسه پلی تکنیک ووستر 

 (Worcester Polytechnic  Institute:  WPI)

 را به سمت مدیر جدید منصوب کرده است. او در نقش جدید خود به ایجاد اعتبار SIAM به عنوان جامعه حرفه ای پیشرو برای ریاضیدانان کاربردی و  پژوهشگران محاسباتی ادامه خواهد داد.

  سوزان ویکر مدرک  کارشناسی ریاضی را از دانشگاه ایندیانا ، و.مدرک دکتری (Ph.D.) خود را در رشته  ریاضی و محاسبات علمی از دانشگاه میشیگان دریافت کرد ودوره  پسادکتری را در دانشگاه A&M تگزاس گذراند. ویکز  در شورای SIAM  خدمت می کند و عضو  کمیته های سیاستگذاری علوم «انجمن ریاضی آمریکا» (AMS) و SIAM  است.  ویکز به عنوان بخشی از کار سیاستگذاری علمی خود، اخیراً ریاست گروه ویژه SIAM در زمینه تحقیقات آینده برای « بنیاد ملی علوم»  (NSF ) در  دوران  گوید- 19 (COVID-19) را بر عهده داشت که هدف آن ارائه توصیه هایی به  این بنیاد (NSF) در مورد مسیر  آینده   پژوهش های ریاضیات کاربردی  و  محاسبات علمی با توجه به همه گیری  کووید 19 بود .

    مارگوت گریتسن ، رئیس هیئت امنای SIAM  اعلام کرد که “پس از تقریباً شش ماه مصاحبه با بسیاری از نامزدهای فوق العاده و  مشتاق ، کمیته جستجو  مفتخر است که  سوزان به عنوان سومین مدیر اجرایی SIAM  متصوب کند.»  مارگوت به نقل از  سوزان بیان نمود  ” SIAM صدای ریاضیات کاربردی است» و می دانیم که تحت رهبری او ، این صدا واضح و درست شنیده می شود”

   ویکز هم چنین عضو ممتخب کمیته اجرایی « اتحادیه زنان در ریاضیات» (AWM) و عضو « اتحادیه  ملی ریاضی دانان» (NAM) است.  افزون بر این ها سوزان دریافت کننده جایزه هایمو (Haimo) در سال 2020 برای تدریس نمونه ریاضی در  دانشگاه از طرف  اتحادیه  ریاضی آمریکا (MAA) است. از این گذشته، وی در سال 2019   از جانب « اتحادیه زنان در ریاضیات (AWM) برنده جایزه  هامفریز (Humphreys) برای راهنمایی و هدایت دانشجویان شد.  ویکز رئیس سابق کمیته آموزش SIAM است و بنیانگذار بخش دانشجویی سیام در موسسه پلی تکنیک وو ستر ( WPI) در سال 2003 بود، جایی که از آن زمان تا به حال به عنوان راهنمای  دانشکده در این بخش، به ارائه خدماتش ادامه داده است.

ویکز اظهار داشت که  « برای من، SIAM همیشه از نظر شخصی و حرفه ای  سازمانی ویژه  و مهم بوده است».   وی در ادامه توضیح داد که در حقیقت ، نشست سالانه SIAM اولین کنفرانسی بود که  در دهه 90  و  زمانی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی بودم، شرکت کردم و چند سال بعد ، اولین کنفرانسی بود  که در آن  مقاله ارائه کردم . این سازمان در کار حرفه ای من  خیلی تاثیرگذار بوده است و نقطه اوج آن همین است که اکنون افتخار خدمت به این سازمان را به عنوان مدیر اجرایی یافته ام .

    کارهای تحقیقاتی ویکز،  حل عددی معادلات دیفرانسیل شامل کاربردهای آن در ترکیب های مکانی – زمانی و رشد سرطان است. او هم چنین بر ابتکاراتی متمرکز شده است که بین جامعه  ریاضی  دانشگاهی با  کار های ریاضی  و آمار در  کسب و کار ، صنعت و دولت ارتباط برقرار کند  و مشتاق است که علوم ریاضی را برای عموم قابل دسترس کند.

ویکز  با اشاره به این که «COVID-19 اهمیت حیاتی علم ، فناوری و ریاضی را  در جامعه خودمان برجسته کرده  است.» اضافه می کند که  « در این دوره همه گیری، به دانشمندان تکیه می کنیم که به ما کمک کنند تا برای سلامتی و ایمنی خود، مشکلات جدی و بحرانی بفهمیم، تجزیه و تحلیل کنیم  و  برای شان راه حل پیدا کنیم.  نتایج  تحقیقاتی که توسط  SIAM انجام می شود، نشان دهنده بهترین های علوم و فناوری مدرن است. لازم است مطمئن شویم که شهروندان و سیاستمداران و سیاست گذاران اهمیت و تأثیر آنچه را که ریاضیدانان کاربردی و پژوهشگران  محاسباتی انجام می دهند ، درک می کنند. “

     ویکز از اول ژانویه 2021 به‌عنوان مدیر اجرایی SIAM  کار خود را شروع می کند و جانشین دکتر جیمز ام. کراولی (James M. Crowley ) می شود که  25 سال  مدیر اجرایی SIAM بود و اخیراً بازنشسته شد.

لینک اصلی خبر