علی‌اصغر خلیل‌زاده استاد ریاضی دانشگاه صنعتی سهند در‌گذشت.

انجمن ریاضی ایران این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم و دوستداران ایشان و همچنین به جامعه ریاضی ایران تسلیت عرض می نماید. برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن استاد بزرگ مغفرت الهی را آرزو می کند.

دکتر علی‌اصغر خلیل‌زاده بعد از سپری کردن یک دوره دشوار بیماری کانسر در سن ۶۱ سالگی و در شهر تبریز چشم از جهان فرو‌بست.
وی در سال ۵۸ وارد دوره کارشناسی رشته ریاضی محض دانشگاه تبریز شد و کارشناسی ارشد را نیز در همین دانشگاه به پایان رسانید و به صورت مربی در دانشگاه صنعتی سهند مشغول به تدریس شد و پایه‌ دانشکده علوم پایه و رشته ریاضی را بنا نهادند و در سال ۷۶ موفق به ورود به دوره دکتری ریاضی در دانشگاه منچستر شدند.
تخصص ایشان در گرایش آنالیز ریاضی و جبرهای باناخ بود که رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد زیادی را راهنمایی کردند و چندین مورد تالیف و ترجمه و مقالات علمی از ایشان به یادگار مانده است.

ایشان معلم شاخصی در ریاضیات بودند که دارای خصوصیات اخلاقی و منش علمی بسیار عالی بودند.
اهمیت به رشته ریاضی و جدیت در امر تعلیم دانشجویان از شاخصه‌های مهم شخصیت آن بزرگوار بود.
نوع تدریس و برقراری ارتباط موثر در تدریس از ایشان معلمی بی‌نظیر ساخته بود که دانشجویان با علاقه در کلاس‌های ایشان شرکت کرده و همواره رضایت بالایی از شیوه تدریس ایشان وجود داشت.

اگرچه چراغ عمر ایشان مقارن با بازنشستگی خاموش گشت اما چه سعادتی از این بالاتر که لحظه‌لحظه عمر شریف ایشان با مرتبه رفیع معلمی سپری گشت.

گروه ریاضی دانشگاه صنعتی سهند این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ ریاضی کشور تسلیت عرض می‌نماید. از خداوند متعال شادی روح آن مرحوم و صبر برای خانواده محترم ایشان مسئلت می‌نماییم.

گروه ریاضی دانشگاه صنعتی سهند تبریز