با کمال تاسف و تاثر جامعه ریاضی ایران یکی از یاران دیرین و اثرگذار خود آقای دکتر جواد بهبودیان را از دست داد. از دست رفتن این استاد فرزانه ضایعه ای نه تنها برای جامعه ریاضی و آمار ایران بلکه برای تمام جامعه علمی کشور است. دکتر بهبودیان علاوه بر دانش عمیق ریاضی و آمار و توانمندی برجسته در امر معلمی، از معدود افراد علاقه‌مند به گرد هم آوردن دانشمندان و به ویژه ریاضیدانان و تشویق ایشان به فعالیت‌های جمعی و هدفمند بودند. از نمونه تلاش های ماندگار ایشان در این راه، کنفرانس های ریاضی ایران است که خود دبیر اولین آنها بودند و پنجاهمین کنفرانس نیز در تابستان ۱۳۹۸ در زادگاه و محل خدمت ایشان در شهر شیراز با حضور مغتنمانه خودشان برگزار شد.

«انجمن ریاضی ایران»، یادگار دیگری از تلاش های این انسان نیک اندیش است که در سال جاری در حال گرامیداشت نیم قرن فعالیت های خویش است و استاد نیز علاوه بر تلاش برای ایجاد انجمن در چندین دوره در شورای اجرایی و دیگر سمت های اجرایی انجمن مشغول به خدمت بوده‌اند.
فروتنی و شخصیت والای این انسان بزرگ از دیگر وجود بارز شخصیتی ایشان بود که تمام کسانی که به نحوی با ایشان ارتباط داشته‌اند به آن معترف هستند. میراث ارزشمند دیگر استاد تعداد قابل توجهی از استادان و متخصصان آماری پرورش یافته در مکتب ایشان هستند که در دانشگاه های مختلف و یا مراکز تحقیقاتی و آماری مشغول به خدمت بوده و یقینا از طریق ایشان، یاد و نام آن استاد بزرگوار زنده نگه داشته خواهد شد.
انجمن ریاضی ایران این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان، دوستان، همکاران و شاگردان ایشان، اعضای انجمن ریاضی ایران، اعضای انجمن آمار ایران و تمامی دوستان و دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده، برای بازماندگان محترم صبر و اجر و برای آن استاد بزرگ مغفرت الهی را آرزو می کند