جلسه رئیس انجمن ریاضی ایران و رئیس شاخه ریاضیات فرهنگستان علوم با دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم و دکتر ذکائی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم

در این جلسه که ساعت 8:30 روز سه شنبه 98/09/12 در دفتر معاون آموزشی وزارت علوم و با حضور آقای دکتر واعظ‌ پور به اتفاق آقایان دکتر تومانیان، دکتر قاسمی‌هنری و دکتر معماریانی تشکیل گردید، دغدغه‌های انجمن ریاضی ایران و فرهنگستان علوم پیرامون توسعه و کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان مطرح گردید.

لازم به توضیح است که در حالی دانشگاه فرهنگیان اقدام به گزینش داوطلبان دیپلم جهت تأمین کادر معلمی آموزش و پرورش می‌نمایند که تعداد زیادی فارغ‌التحصیلان با سابقه آموزشی بسیار خوب و از دانشگاه‌های معتبر کشور در زمینه‌های مورد نیاز آموزش و پرورش فاقد شغل در جامعه وجود دارند و می‌توان از بین آنها و از طریق آزمون‌های مختلف تعدادی را گزینش نمود و طی دوره‌ای شش ماهه یا یکساله آموزش‌های معلمی را طی کنند.

از طرفی در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر دولتی با اساتید مجرب و امکانات آموزشی و پژوهشی عالی در کشور وجود دارند که در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش دارای صندلی خالی هستند. این دانشگاه ها توان آموزش دانشجو جهت آموزش و پرورش را دارند. لذا در حالی که کشور در تنگنای اقتصادی قرار دارد و در حال اجرای اقتصاد مقاومتی است، هزینه کردن مبالغی قابل توجه جهت تجهیز، راه‌اندازی و استخدام در دانشگاه فرهنگیان به صورت موازی، منطقی به نظر نمی‌رسد. پیشنهاد انجمن ریاضی ایران این است که دانشگاه فرهنگیان از امکانات موجود بویژه در رشته های علوم پایه و علوم انسانی بهترین استفاده را ببرد و طرح‌هایی مانند 1+3 را که مبتنی بر گذراندن 3 سال دروس تخصصی در دانشگاه‌های معتبر موجود و یکسال دروس آموزش معلمی در دانشگاه فرهنگیان می‌باشد اجرا نماید. در صورت داشتن توان بیشتر، دانشگاه فرهنگیان به یکی از مأموریت‌های‌ خود که دانش‌افزایی معلمان است و شدیداً مورد نیاز می‌باشد بپردازد.

جلسه رئیس انجمن با آقایان دکتر خاکی صدیق و دکتر ذکائی