نمایشگاه «‌به یاد مریم» در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد.

نمایشگاه « به یاد مریم» در راستای پاسداشت مقام شامخ علمی ریاضی­دان فقید مریم میرزاخانی، توسط موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و با همکاری «اتحادیه بین­ المللی ریاضی» (IMU)، بنیاد دیهیم و کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران،‌ در ایران برگزار شد. این نمایشگاه از تاریخ ۱ تا ۸ آذر در خانه فرهنگ دیهیم که از مکان های فاخر است، برگزار شد.

برای مراسم افتتاحیه،‌ اساتید، ‌دوستان و همکاران ایشان دعوت شدند. مراسم با سخنرانی ‌سرکار خانم دکتر زهرا گویا دبیر نمایشگاه شروع شد. در ادامه آقایان مولوی به نمایندگی از برگزار کننده و مهندس دیهیم به عنوان میزبان، به میهمانان خوش آمد گفتند.

مراسم با نمایش کلیپ « مریم از زبان مریم» ادامه یافت. آقای دکتر واعظ پور ( رییس انجمن ریاضی ایران)، سرکار خانم دکتر محمودی ( رییس کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران )، جناب آقای دکتر محمودیان (‌استاد مریم میرزاخانی در دانشگاه شریف)، جناب آقای دکتر امیر جعفری، سرکار خانم دکتر مریم رسولیان (رییس هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ) و جناب آقای دکتر بیژن ظهوری زنگنه (‌استاد دانشگاه صنعتی شریف) در این مراسم، با ارائه سخنرانی در مورد ابعاد شخصیت علمی مریم میرزاخانی یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند. این مراسم ساعت 18:00 با گرفتن عکس یادگاری خاتمه یافت.

در مدت برگزاری، دانشجویان دانشگاه­‌ها و پژوهشگاه‌های شهر تهران به صورت انفرادی و گروهی از نمایشگاه بازدید کردند.

پروتکل اجرایی نمایشگاه در راستای قرارداد موزه با IMU با همکاری کمیته بانوان انجمن ریاضی تهیه و برنامه­‌ریزی برای تکرار این نمایشگاه در دانشگاه­‌های ایران و با همکاری انجمن ریاضی ایران در دست اقدام است. هم اکنون این نمایشگاه برای نمایش در شهر مقدس مشهد ارسال شده است.