جلسه هم‌اندیشی رؤسای انجمن‌های علوم‌پایه در دفتر انجمن ریاضی ایران برگزار شد.

در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۹۸، به دعوت انجمن ریاضی ایران جلسه‌ای با حضور رؤسای انجمن‌های علوم‌پایه کشور، انجمن‌های آمار، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و با حضور رییس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم در دفتر انجمن ریاضی ایران تشکیل شد. در این جلسه چالش‌های علوم‌پایه و راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفت. بخصوص در مورد تأمین نیروی انسانی معلمان آموزش و پرورش از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و توسعه بی‌رویه و بدون امکانات دانشگاه فرهنگیان بحث شد. مقرر شد وقت ملاقاتی از معاونت علمی و فناوری گرفته شود و با ایشان در خصوص وضعیت علوم‌پایه و تأسیس گروه توسعه علوم‌پایه صحبت شود.
همچنین طرح تشکیل کمیسیون توسعه علوم‌پایه در ملاقات حضوری با دبیر مجمع تشخیص ارائه گردد. در همین راستا جلسه‌ای با آقای دکتر آشنا رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری هماهنگ شود و در مورد وضعیت موجود دانشگاه فرهنگیان و پیشنهادات و انتقاداتی که در این خصوص وجود دارد با ایشان صحبت شود.
تلاش شود که جلسه‌ای در مورد دانشگاه فرهنگیان با آقای دکتر عاملی دبیر شورای انقلاب هماهنگ شود. نهایتا کارگروهی جهت پیگیری موضوعات و به منظور مکاتبه با نهادهای نامبرده تشکیل شد.